JeugdWedstrijdverslagen

MC1 begint competitie met uitduel bij VIA

By 25 september 2020No Comments

Afgelopen zaterdag startte de competitie van de meiden C1 van Meteoor.

Een team dat voor ongeveer de helft uit nieuwe meiden bestaat. Naast de bestaande kanjers Amber, Lisanne, Bente, Naomi en Renske sloten zijn Lara, Fien, Jille en Maud bij het team gekomen.
Bij de eerste wedstrijd in Arkel mocht Fien van de bond in verband met de speelkaart nog niet meedoen en was Renske ziek thuis gebleven. Met coaches Peter en Leo en gelukkig toch nog de nodige supporters arriveerden we ruimschoots op tijd bij VIA, waar de thuis vereniging maar 1 veld had opgebouwd en we dus moesten wachten tot het einde van de eerste wedstrijd.

Bij het inspelen werd al veel omhoog gekeken, de meiden van Via leken allemaal wel 2 meter lang en waren duidelijk een stuk ouder dan de jonkies van de Meteoor. Maar zonder enige angst gingen de meiden meteen er vol op, werd er leuk gespeeld, goed geserveerd en weinig fouten gemaakt. Dat laatste deed Via volop en de eerste set ging dan ook probleemloos naar De Meteoor.
De 2de set maakte wij meer fouten en Via minder waardoor de set ruim in het voordeel van de lange meiden uit Arkel eindigde. Helaas veranderde dit beeld in de 3de en 4de set niet meer en we verloren de wedstrijd met 3-1.

Gelukkig hebben we veel goede dingen gezien en dingen die we nog even moeten trainen om te verbeteren. Dat gaan we dinsdag weer doen om zaterdag opnieuw te gaan vlammen om 13 uur in onze eigen Oosterbliek tegen OKK!

Leo