SeniorenWedstrijdverslagen

Meteoor Heren 1 weet koploper te overklassen

By 17 december 2023No Comments

Het herenteam van volleybalvereniging De Meteoor heeft een cruciale uitwedstrijd in de titelstrijd weten te winnen van SNA. Door deze overwinning gaat Meteoor met de minste verliespunten het nieuwe jaar in.

Door afwezigheid van trainer Leen Macleane mocht gelegenheidscloach Timon Wijnne de Gorcumers aansturen. Al vanaf binnenkomst van Meteoor liet de thuisploeg duidelijk blijken dat het geen vriendschappelijke pot zou gaan worden. Wijnne benadrukte dat Meteoor de focus op het eigen spel moest houden en niet mee moest gaan in gedragingen van de tegenstander.

Hier werd bij het eerste punt direct gehoor aan gegeven door diagonaal Jasper Cornet, die zijn tegenstander van 2.08m op een pijnlijke manier wist af te blokken. Dit bleek het startsein voor een absolute masterclass van Meteoor. SNA wist zich niet te profileren als de koploper die het zou moeten zijn, waar de Gorcumers dankbaar gebruik van maakten. Spelverdeler Brian Groenenberg wist zijn aanvallers met gemak te bereiken, waardoor Meteoor er lustig op los kon scoren. Uiteindelijk werd met een setstand van 14-25 de toon gezet.

In dezelfde opstelling startte Meteoor aan de tweede set, echter wist het niet met dezelfde scherpte te spelen. Door slordig spel van Meteoor, kon SNA het initiatief in handen nemen en een ruime voorsprong opbouwen. Toch wist de uitploeg de rug te rechten en zich weer in de wedstrijd te spelen. Beide Gorcumse middenaanvallers wisten zich te profileren, genoeg voor de setwinst was het niet. De set werd met een stand van 25-23 gewonnen door SNA.

In een zinderende derde set werd door beide ploegen op hoog niveau gevolleybald. Anton Broere kende een uitstekende invalbeurt, maar toch was het SNA dat wederom een voorsprong van 5 punten te creëren. Wijnne greep in en wist met enkele tactische omzettingen de Gorcumse heren weer te motiveren, “werk voor elkaar, met positieve insteek” was het devies. Dit werd gretig opgepakt door de ploeg, Meteoor wist uiteindelijk de set met 24-26 binnen te slepen.

Hiermee was het verzet van SNA gebroken. De frustraties liepen hoog op, SNA kreeg ruzie met Meteoor, de scheidsrechter, het publiek, maar vooral met zichzelf. Waar de thuisploeg worstelde, haalde Meteoor hier kracht uit. Na een uitstekende serviceserie van de jeugdige Stefan Kok, wist Meteoor SNA kinderlijk eenvoudig van zich af te schudden. Setstand 18-25.

Dankzij deze overwinning heeft Meteoor SNA gepasseerd op de ranglijst. Hierdoor stijgt de Meteoor naar de tweede plaats in de competitie. Nieuwe koploper OKK heeft slechts 2 punten meer, maar hebben ook een wedstrijd meer gespeeld. Hierdoor heeft Meteoor de koppositie voor het oprapen wanneer de competitie hervat wordt op 13 januari tegen AVVA.

Bron: https://www.destadgorinchem.nl/lokaal/lokaal/991472/meteoor-weet-koploper-te-overklassen