SeniorenWedstrijdverslagen

‘Nieuw’ Meteoor Heren 1 wint seizoensopening

By 26 september 2023No Comments

Zaterdag heeft het herenteam van volleybalvereniging Meteoor de eerste wedstrijd met 3-1 weten te winnen van Sliedrecht Sport. Het team is samengesteld met een aantal routiniers, talenten en enkele jeugdspelers.

De selectie van Meteoor voor seizoen 2023-2024:

Daan Bos (middenaanvaller)

Anton Broere (passer-loper)

Rick Bruurmijn (spelverdeler)

Jasper Cornet (diagonaal/aanvoerder)

Brian Groenenberg (spelverdeler)

Mart van Haaften (middenaanvaller)

Stefan Kok (passer-loper)

Luc van Vliet (passer-loper)

Daniel Vonk (middenaanvaller)

Ruben Weck (passer-loper)

Timon Wijnne (passer-loper)

In de eerste set begonnen de lange mannen van trainer Leen Macleane overtuigend. Vanaf het eerste punt maakten ze duidelijk dat er voor tegenstander Sliedrecht niets te halen viel. Meteoor nam een voorsprong en gaf deze niet meer uit handen. De set  werd binnengesleept met een stand van 25-21.

De tweede set verliep vergelijkbaar met de eerste set. Mede door een sterke serviceserie van Stefan Kok liepen de Gorcumers weer uit naar een mooie voorsprong en gaf deze niet meer uit handen. De uitploeg wist het in de slotfase toch spannend te maken, maar een doorgeslagen bal van spelverdeler Bruurmijn zorgde voor een setoverwinning, 25-23.

De derde set was Meteoor oppermachtig. De Sliedrechters kwamen er totaal niet aan te pas. Een behoorlijke domper op de vreugde was het geblesseerd uitvallen van Anton Broere. Deze werd echter uitstekend vervangen door topscorer Ruben Weck. De Gorcumers wonnen met 25-15.

In de vierde set was het Sliedrecht wat aan het langste eind wist te trekken. Met aanvoerder Jasper Cornet op de bank wist Meteoor geen vuist te maken tegen de uitploeg. Deze set ging verloren met 19-25.

Ondanks het setverlies kijkt trainer Leen Macleane tevreden terug op de wedstrijd. Het vizier moet echter direct we de volgende wedstrijd, aanstaande donderdag tegen OKK uit Hardinxveld-Giessendam.

Bron: https://www.destadgorinchem.nl/lokaal/overig/963345/nieuw-meteoor-wint-seizoensopening-